Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» "Kauniisti joka paikkaa koristaa kukkanen... " ♪ ♪
Ma Toukokuu 30, 2011 10:29 pm kirjoittaja Juniper

» Kun ensirakkaus saadaan takaisin
Pe Helmi 18, 2011 6:27 pm kirjoittaja Veli Matti

» Vapahtajani lempeä (siionin virsi 86)
To Helmi 17, 2011 7:52 pm kirjoittaja Juniper

» Tapahtumia tänään!
La Tammi 22, 2011 12:31 pm kirjoittaja Juniper

» Rukous ja elämän vaikeudet
La Tammi 22, 2011 11:36 am kirjoittaja Juniper

» Uusi Taivas, Uuusi Maa...
Pe Tammi 14, 2011 8:40 pm kirjoittaja Veli Matti

» VIA DOLOROSA
Pe Tammi 14, 2011 8:34 pm kirjoittaja Veli Matti

» Ilo muuttaa elämää
To Tammi 13, 2011 11:30 pm kirjoittaja Veli Matti

» Rauha ihmisten kesken
To Tammi 13, 2011 11:26 pm kirjoittaja Veli Matti

Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi
Kesäkuu 2017
SuMaTiKeToPeLa
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Kalenteri Kalenteri

Rukous ja elämän vaikeudet

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Rukous ja elämän vaikeudet

Viesti  Veli Matti lähetetty To Tammi 13, 2011 11:34 pm

Hellittämätön sydän voitti

Kristus pitää ihmisen tosi rukouksen tunnuspiirteenä sitä, että tämä on pyynnössään hellittämätön. Meidän ei tule vain pyydellä, vaan välittömällä antaumuksella, päättäväisesti ja jatkuvasti rukoilla. Meidän ei tule ainoastaan rukoilla, vaan rukoilla yhä uudelleen. Emmekä saa väsyä siihen. Meidän täytyy ottaa vakavammin ja olla huolestuneempia siitä, mitä pyydämme, sillä Jeesus Kristus osoitti selväksi sen, että rukouksen salaisuus ja onnistuminen on siinä, että ei hellitetä.

Tarmokas leski

Jeesus opetti, että ihmisen tulee rukoilla koko sydämestä hellittämättä, tarmokkaasti ja rohkein mielin.

“Ja hän puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä. Hän sanoi: ‘Eräässä kaupungissa oli tuomari, joka ei pelännyt Jumalaa eikä hävennyt ihmisiä. ja siinä kaupungissa oli leskivaimo, joka vähän väliä tuli hänen luoksensa ja sanoi: ‘Auta minut oikeuteeni riitapuoltani vastaan’.

Mutta pitkään aikaan hän ei tahtonut. Vaan sitten hän sanoi mielessään: ‘Vaikka en pelkää Jumalaa enkä häpeä ihmisiä, niin kuitenkin, koska tämä leski tuottaa minulle vaivaa minä autan hänet oikeuteensa, ettei hän lopulta tulisi ja kävisi minun silmilleni.”

Niin Herra sanoi: “Kuulkaa, mitä tuo väärä tuomari sanoo! Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa? Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?”

Kaikesta huolimatta

Naisparan tapaus oli toivoton, mutta hellittämättömyys tuo toivoa epätoivon maailmaan ja luo onnistumista sinne missä ei ole onnistumista eikä edes sen edellytyksiä. Ei voisi olla vahvempaa tapausta osoittaa, kuinka väsymätön ja peloton hellittämättömyys saavuttaa päämääränsä siellä, missä kaikki muu pettää.

Tämän vertauksen johdantona sanotaan: “Ja hän (Jeesus) puhui heille vertauksen siitä, että heidän tuli aina rukoilla eikä väsyä.” (Lk 18:1.) Hän tiesi, että ihmiset väsyisivät pian rukoilemaan, niinpä rohkaistakseen meitä, Hän antaa tämän näytteen ihmeellisestä voimasta, joka hellittämättömyydessä piilee.

Riistetyn voitto, meidän voitto

Heikko, avuton leski on avuttomuuden henkilöitymä. Häneltä on riistetty kaikki toivo ja vaikutusvalta ja hän kuitenkin voittaa tapauksen yksinomaan väsymättömällä ja hyökkäävällä hellittämättömyydellä.

Voitaisiinko hellittämättömyyden välttämättömyyttä, sen voimaa ja valtavan suurta tärkeyttä rukouksessa kuvata syvemmin tai vaikuttavammin? Se voittaa tai poistaa kaikki esteet, voittaa kaiken vastustavan voiman ja saavuttaa päämääränsä voittamattomista esteistä huolimatta.

Me emme voi tehdä mitään ilman rukousta. Kaikki asiat voidaan tehdä hellittämättömällä rukouksella. Se on Jeesuksen Kristuksen opetus.

E.M. Bounds
Toimitettu

Veli Matti

Viestien lukumäärä : 22
Ikä : 71

Näytä käyttäjän tiedot http://velimattim.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Vs: Rukous ja elämän vaikeudet

Viesti  Sirpale65 lähetetty La Tammi 15, 2011 2:32 pm

Hyvä teksti, jatketaan rukouksia.

Sirpale65

Viestien lukumäärä : 5

Näytä käyttäjän tiedot

Viesti  Juniper lähetetty La Tammi 22, 2011 11:36 am

Veli Matti kirjoitti:Hellittämätön sydän voitti

- -
Heikko, avuton leski on avuttomuuden henkilöitymä. Häneltä on riistetty kaikki toivo ja vaikutusvalta ja hän kuitenkin voittaa tapauksen yksinomaan väsymättömällä ja hyökkäävällä hellittämättömyydellä. - -

"Kun olen heikko, silloin olen väkevä" (2.Kor.12:10)
Mutta - huomaa subjektin ja predikaatin suhde: hän ei voita vaan ON voittaja Kristuksessa, voittaja Jumalan voimassa!
"Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa..." (Fil.4:13)

Me emme voi tehdä mitään ilman rukousta. Kaikki asiat voidaan tehdä hellittämättömällä rukouksella. Se on Jeesuksen Kristuksen opetus.

E.M. Bounds
Toimitettu

Me emme voi omin voimin tehdä mitään hyvää, emme edes "rukouksella" - mutta Jumala on kaikkivaltias - ja Hän vastaa rukouksiimme - omalla tavallaan ja ajallaan - mutta taatusti meidän parhaaksemme.

Juniper
VIP-jäsen

Viestien lukumäärä : 31

Näytä käyttäjän tiedot http://juniper.suntuubi.com

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa