Haku

Näytä tulokset:

Rechercher Tarkennettu haku

Viimeisimmät aiheet
» "Kauniisti joka paikkaa koristaa kukkanen... " ♪ ♪
Ma Toukokuu 30, 2011 10:29 pm kirjoittaja Juniper

» Kun ensirakkaus saadaan takaisin
Pe Helmi 18, 2011 6:27 pm kirjoittaja Veli Matti

» Vapahtajani lempeä (siionin virsi 86)
To Helmi 17, 2011 7:52 pm kirjoittaja Juniper

» Tapahtumia tänään!
La Tammi 22, 2011 12:31 pm kirjoittaja Juniper

» Rukous ja elämän vaikeudet
La Tammi 22, 2011 11:36 am kirjoittaja Juniper

» Uusi Taivas, Uuusi Maa...
Pe Tammi 14, 2011 8:40 pm kirjoittaja Veli Matti

» VIA DOLOROSA
Pe Tammi 14, 2011 8:34 pm kirjoittaja Veli Matti

» Ilo muuttaa elämää
To Tammi 13, 2011 11:30 pm kirjoittaja Veli Matti

» Rauha ihmisten kesken
To Tammi 13, 2011 11:26 pm kirjoittaja Veli Matti

Yhteistyökumppanit
ilmainen foorumi
Lokakuu 2017
SuMaTiKeToPeLa
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

Kalenteri Kalenteri

Kun ensirakkaus saadaan takaisin

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas

Kun ensirakkaus saadaan takaisin

Viesti  Veli Matti lähetetty Pe Helmi 18, 2011 6:27 pm

Kun ensirakkaus saadaan takaisin - Tehkää parannus ja jälleen sydämenne ensitekoja

Tehkää parannus! Sitten hän sanoo, että hän haluaa heidän tekevän parannuksen. (Ilm. 2:5.) Laajempi oppi parannuksen tekemisestä tarkoittaa katumusta, elämän muutosta ja asioiden oikaisemista. Tällainen on meidän oppimme parannuksesta.

Mutta minä ajattelisin tämän tekstiyhteyden perusteella, että hän haluaa painottaa ”mielen muutosta”. Ehkä hän tarkoittaa jotain tällaista: ”Haluan teidän muuttavan mielenne sen suhteen, kuinka toteutatte kristinuskoa. Teillä on kaikki elääksenne oikein. Ongelma on siinä, ettei se virtaa jumalasuhteen ytimestä. Minä, Jeesus, olen se. Minä haluan, että muutatte käsitystänne siitä, mitä on kristinuskon toteuttaminen.”

Tehkää jälleen ensitekoja! Sitten Jeesus sanoo näin: ”Tehkää niitä ensimmäisiä tekoja.”

Tuo lause häiritsi minua vuosia sitten, jolloin ensi kerran tutkin tekstiä, koska yritin selvittää objektiivisesti, mistä hän puhui. Niinpä tutkin hieman Efesolaiskirjettä ja Apostolien tekojen 19. lukua saadakseni sieltä vihjeitä. Sitten minulle valkeni, että Raamatussa on lauseita ja tekstejä, jotka on tarkoitettu tulkittavaksi sydämellä.

En usko, että niitä tekoja olisi voitu palata katsomaan. Mutta mitä tekoja he silloin tekivät? Uskon, että hän puhuu hellistä, läheisistä, ihmeellisistä palvonta- ja keskusteluhetkistä. Hän tarkoittaa niitä hetkiä, joita heillä oli silloin Jeesuksen kanssa. Ne olivat sydämen asioita, joita ei voida nähdä fyysisin silmin.

Olin teini-ikäinen antaessani sydämeni Jeesukselle. Muistan, etten halunnut mennä iltaisin nukkumaan, koska halusin vain ajatella Jeesusta. Makasin vuoteellani ollessani kolmetoista-, neljätoista- ja viisitoistavuotias, ja kerroin Jeesukselle, kuinka paljon rakastin häntä. Pyysin häntä auttamaan minua ymmärtämään hänen Sanaansa. Rakastin vain häntä, ja ne olivat voimallisia hetkiä. Sinulla on myös ollut niitä.

Mutta milloin viimeksi vietit vain aikaa Jeesuksen kanssa? Aikaa, jossa et pyytänyt häneltä mitään, vaan otit vain Raamattusi ja kirjoituslehtiösi ja ajattelit vain hänen rakkauttaan ja hyvyyttään. Sanoit vain: ”Kiitos sinulle!” Annoit hänen lämmittää sydämesi.

Ilman rakkauttamme Jeesukseen me emme ole parempia kuin tekopyhiä. Hän on elämämme! Mitä meillä olisi ilman häntä? Mitä toivoa meillä olisi ilman häntä?
”Kuule, Israel! Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi. Ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi.” (5 Ms 6:4-5.) ”Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.” (Jh 14:15.).

Tunnen, että te jotkut joudutte asioimaan Jumalan kanssa, kuten minäkin. Teidän elämässänne oleva kysymys on sama, minkä kanssa minä kamppailen. Te olette riippuvaisia suorituksista ja tuottavuudesta. Ja te ajattelette, että teidän hengellinen arvonne on yhtä kuin ne asiat, jotka te pystytte suorittamaan. Meidän täytyy lakata sellaisesta. Me emme koskaan pysty suorittamaan tarpeeksi.

Jotkut teistä kamppailevat hengellisen ylpeyden kanssa. Te luulette, että koska teillä on enemmän tietoa, te olette jollakin tapaa hengellisesti parempia kuin ne, joilla on vähemmän tietoa. Teidän täytyy antautua suvereenin Rakkauden ja historian Herran valtaan.

Jotkut teistä kamppailevat synnin kanssa, joka ilmenee ajatuksissa ja teoissa. Hänen rakkautensa haluaa ajaa teidät parannukseen – syvään mielen muutokseen. Vastatkaa Jumalalle tekemällä se, mitä teidän täytyy tehdä.

”Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja.” (Ilm. 2:5.)

Crawford Loritts
Toimitettu

Veli Matti

Viestien lukumäärä : 22
Ikä : 71

Näytä käyttäjän tiedot http://velimattim.suntuubi.com

Takaisin alkuun Siirry alas

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa